מבחני מסוגלות הורית, מי צריך אותם בכלל?

פרופ' חיים עומר, פסיכולוג מערכתי-משפחתי, מייסד ואחראי על מרפאה להדרכת הורים בבית חולים שניידר ומרצה באוניברסיטת תל אביב, מצטרף ביתר חריפות לדעת חבריו ואומר שתקפותם המדעית של כלי האבחון המקובלים בישראל מפוקפקת מאוד.

 

"מגיע זוג שמתגרש לבית המשפט ויש שאלה של משמורת ילדים. יש כלים ברורים וטובים שמראים מי מההורים מתאים יותר לגדל את הילד, למשל זה שמגיע כל פעם לגן הילדים ומתעדכן, ברור שהוא עדיף על פני זה שלא מגיע אף פעם. עובדות סוציאליות הולכות לגנים לבדוק את זה.

 

אבל בית המשפט לא פוסק על סמך בחינה כזאת, אלא מבקש בשלב מסוים חוות דעת של פסיכולוג קליני, והוא בא עם הבטריה של מבחן רורשך ודומיו ושני ההורים צריכים לשלם על זה כסף, וכך קובעים למי תינתן משמורת על הילדים. התוקף של המבחנים האלה הוא אפס, אבל על פי זה מכריעים בסופו של דבר. זה סקנדל. זה בלוף מוסכם. כל מתמחה חייב להעביר 20 בטריות של המבחנים האלה, וכל בטריה לוקחת 15 שעות עבודה, אז אלה כ-300 שעות מזמן ההתמחות, אבל כששואלים אותם בקליניקות הציבוריות אם 20 האנשים שנבדקו היו זקוקים למבחנים האלה, מתברר שרוב-רובם של המטופלים בכלל לא היו זקוקים להם".

 

אביבה לורי | עיתון הארץ, 13 דצמבר 2007

 

אם המטופלים לא זקוקים לטסטים, אז למה עורכים להם אותם?

"כדי ללמד את המתמחים להעביר אותם"

נשמע הזוי אך זו המציאות.

 

החימוש הקדוש

 

יופ מאיירס מכנה את חמשת הטסטים בחלק האבחוני של בחינת ההסמכה – "החימוש הקדוש". הם כוללים את מבחן כתמי הדיו, רורשך, מבחן תמונות (HTP), מבחן להערכת יחסים בינאישיים (TAT), ושני מבחני אינטליגנציה: וקסלר ובנדר. הוויכוח בקרב הפסיכולוגים על תקפותם המדעית של הטסטים, סוער ומחלק את הפסיכולוגים לשלוש קבוצות, מפרט פרופ' גולן שחר, פסיכואנליטיקן, שהיה עד לא מזמן ראש המגמה לפסיכולוגיה קלינית באוניברסיטת בן גוריון: "קבוצה אחת חושבת שהם סתם שטויות ובזבוז זמן, ואין להם שום ביסוס מדעי, קבוצה שנייה חושבת שהרורשך זה מתת האל עלי אדמות, הרנטגן של האישיות, וקבוצה שלישית, קטנה יותר (שאני שייך אליה), חושבת שהרורשך יעיל באופן מאוד מוגבל ומצומצם, אבל יש תוקף מדעי לחלק מהאינפורמציה שהוא מספק; בקבוצה הראשונה מצויים מדענים טובים וידועי שם, שבדרך כלל לא עושים אבחונים בעצמם; בקבוצה השנייה יש מאבחנים ידועי שם, אבל כאלה שלא עוסקים במחקר".

 

איך יתכן שעל אותו טסט חלק טוען שהוא תקף מדעית וחלק טוען שלא?

 

"נעשו מחקרים ובהם בדקו יותר ממאה פרמטרים שמאבחנים באמצעות הרורשך, 95% מהם התגלו כלא תקפים מדעית, ורק 5% תקפים. הנקודה היא שבארץ גורסים שרורשך הוא מתת האל ומונעים מאנשים תואר, גם אם הם הגיעו ממיטב האוניברסיטאות בעולם, כי הם לא שולטים ברורשך. אין הצדקה להפוך אותו לאמת המידה של הפסיכולוגיה".

 

והמבחנים האחרים?

 

HPT הוא לכל הדעות מבחן גרוע, ואפילו הוועדה המקצועית שוקלת לבטל אותו, אבל בינתיים משתמשים בו. התוקף המדעי של TAT קצת יותר טוב מהרורשך אבל לא בהרבה והוא לא מתאים לאבחנה של פסיכופתולוגיה. בנדר ווקסלר הם מבחנים מעולים לאינטליגנציה אבל אין להם תוקף מדעי בכלל, ובארץ משתמשים בהם כדי לאבחן אישיות ובהרבה מאוד מהשאלות האבחוניות.

 

על סמך מחקרים שלי ושל אחרים, הנושא של האינטליגנציה כלל לא רלוונטי. נניח שילד בן 16 הוא גאון, אבל יש לו נטיות אובדניות, אז מה המבחן הזה בדיוק יעזור לו? האפקטיוויות של המבחנים האלה נעה בין 2%-5%, זה כמו לחייב כל רופא להיות מומחה עולמי ברנטגן, ועל סמך זה לתת לו רישיון.

 

החיוב להיבחן במבחנים האלה הוא נואל, כי נגיד שיש להם תוקף מסוים, האם כל פסיכולוג קליני צריך להשתמש בהם? התשובה שלי היא לא. אם יפתח יובל, שהתמחה בהארוורד, צריך להפגין בקיאות ברורשך כדי לקבל רישיון בפסיכולוגיה קלינית בשעה שהוא יכול לעזור לעשרות בני אדם שסובלים מהפרעות חרדה קשות – זאת שערוריה. הדגש על הכלים האלה הפך להיות מנגנון בידי הממסד להדיר אנשים שלא שולטים בהם".

 

טיפולים ומבחנים פסיכולוגיים הם תעשיה של כסף

 

לדברי מאיירס: "יש קבוצה של אנשים, פסיכולוגים קלינים ותיקים, שכבר הרבה שנים עוסקים רק באבחון ומרוויחים מזה המון כסף והם לא בקלות יוותרו על זה. בגלל ההתנגדות שלי לטסטים אני נחשב לטרבל-מייקר. פסיכולוג אחד אמר לי כבר שאני מקלקל להם את הפרנסה".

 

מתקיימת כאן קבוצה של פסיכולוגים שעוסקת בעיקר בלקיים ולשמר את עצמה. פרופ' שחר מעדיף להשתמש במונחים מעודנים יותר: "הפציינט לא תמיד ניצב במקום הראשון. יותר מדי מתחשבים במה שאני כפסיכולוג יודע ובאיזה כלים אני מטפל ופחות במה שהפציינט זקוק לו ומה הכי טוב בשבילו.

 

מערכת בריאות הנפש הציבורית קורסת, ממשיכה גלבוע-שכטמן שהיא גם המנהלת את המרפאה לפוסט-טראומה לילדים ונוער בבית החולים שניידר. "אנשים שזקוקים לטיפול מחכים חודשים או שנים, או שהם פונים למערכת פרטית, או שאינם מקבלים טיפול כלל, כי ברוב המרפאות הציבוריות מקבלים טיפול פסיכודינמי ארוך-שנים, ולא בטוח שזה מה שהם צריכים".

 

לדברי עומר הנזק שנגרם עקב המתנה ארוכה או במתן טיפול לא מתאים הוא עצום, במיוחד בתחום ההתמחות שלו, ילדים ונוער: "מכניסים ילדים עם הפרעות התנהגות, למשל, לטיפול פסיכודינמי של שנים, שאין לו שום יעילות מוכחת, ואף אחד לא חושב שצריך להסביר להם שיש טיפולים אחרים, יעילים יותר. יש ילדים שמגיבים רע מאוד לטיפול דינמי, וכשיש להם גם נטייה לעבריינות, זה ממש מחריף את הבעיה".

 

למה?

"כי טיפול דינמי פורס עליהם מטרייה של פרטיות, ומתברר שבמקרים כמו עבריינות, זה פועל פעולה הפוכה, והסיכון גדל. צריך להגביר את ההשגחה ההורית ולא לגונן עליהם. מטריית הפרטיות נובעת מבורות של מה שנעשה במחקר ב-40 השנים האחרונות. המטפלים בכלל לא יודעים שהטיפול שלהם מזיק".

 

הקבעון החשיבתי של הפסיכולוגים

 

העדר מחקרים תומכים לטיפול פסיכודינמי נובע מעקרון השמירה על הפרטיות והחיסיון לנאמר בחדרו של המטפל, כבסיס לבניית האמון בינו ובין המטופל. וכן, מסובך לחקור תהליכים המתנהלים לאורך שנים ומבוססים על אסוציאציות חופשיות, טענו כל השנים פסיכואנליטיקנים (אף שפרויד עצמו נאבק להציג את הפסיכואנליזה שלו כמדע).

 

לעומת זאת חלק מהתהליכים הפסיכודינמים קצרי הטווח, נחקרו ונחקרים באוניברסיטאות חשובות בעולם, אבל לכאן גם זה עוד לא הגיע. "היום כדי שמישהו יהיה מוסמך בפסיכולוגיה קלינית", טוען עומר, הוא צריך להוכיח שהוא לא מתעניין במה שהתחדש בפסיכולוגיה הקלינית. הוא צריך להוכיח שהוא נקי מהשפעות שבאו מהמחקר ומהידע".

 

ד"ר דני קורן, ראש המגמה הקלינית בחוג לפסיכולוגיה באוניברסיטת חיפה כואב את ההתנשאות המקצועית הבלתי-מוצדקת, לדעתו "המקצוע שלנו מתנהל בעיקר כמו דת, על בסיס אמונה שהדברים שאנחנו מציעים – יש להם מעמד של אמיתות מוחלטות.

 

אנשים מאמינים שאנחנו עוסקים בדברים שמעל למדע, שהם כל כך גאוניים ונעלים שאי אפשר לבדוק אותם: 'מדע הוא קר ורציונלי, ואילו הפסיכולוגיה היא הומנית והוליסטית'. בשם התירוץ הזה מנהלים מקצוע שמצד אחד רוצה להתקרב לרפואה ומצד שני לגמרי לא מפוקח, ולא נדרש לצורך להעמיד את עצמו לבחינה ולבקרה"

21 תגובות

  1. a said,

    נובמבר 2, 2008 בשעה 3:32 pm

    איפה הגירסה להדפסה בדף הזה?

  2. neliron said,

    נובמבר 2, 2008 בשעה 4:12 pm

    ל. ביתי סירבה ללכת לפסיכולוגית ומספר פעמים אמרה שכל מה שהיא רוצה זה את אמא שלה בקשתה האחרונה היתה לפני שהוצאה ונחטפה על ידי הרווחה לצאת לסוף שבוע רק אני והיא רק שנינו אך פציעתו של בעלי מנעה מאיתנו רצינו לנסוע לסוף שבוע לצפון בקיץ וגם לגן החיות בירושלים רק הבנות כמו שעשיתי שנה שעברה לבנים אך זה לא יצא כי לא רק שהרווחה לא מבינה את ביתי גם לא מבינה את דבריה איך יכול להיות שאומרת ללאופר פעמים שרוצה לחזור הביתה לאמא ואחרי זה אומר שלא מזכירה שהיא רוצה לחזור הביתה למרות שהיא מבקשת ברצונה העז אצל השופטת רות בן חנוך לחזור הביתה וגם במכתביה
    וכאילו כולם עוורים חרשים ואילמים
    ירחם השם על השופטים העוורים הרווחה החירשת והתקשורת האילמת
    ולכל המדינה השותקת .
    על ילדים כלואים בפנימיות ואומנה ואף אחד לא פוצה פה על הפרת זכויות הילדים
    והורים על ידי רווחה השולטת כמאפיה מאיימת כפושעת משקרת כעבריינית
    (פעם האמא מכה עכשיו האמא עצבנית – 9 שנים נוברים ואונסים את האם לא לעבוד לא ללמוד לא להיות עצמאית ועכשיו רודפים אחרי המשפחה מתקשרים לאחותי ולאחי מפיצים שאני אמא רעה בקיבוץ ועוד כי לא בוחרת בין 3 ילדי לילדה אחת כלואה כי נלחמת וכותבת ועושה נזק לרווחה החייה על חשבון החלשים
    ונדחפת להורים לתחת וזה מקומכם בפח בשירותים .
    מה קרה מתי רוז אחרי 4 חודשים חטיפת הילדה מדודיה הפרת צו בית משפט ושקר לבית המשפט לא יכול להגיע בגלל בעיות במשרד – תירוץ עלוב של שקרן מאפיונר
    מתי רוז מנהל נרדים – אך הפצצה של מה שקורה בפנימיה לא תסתיר אלא יופץ
    וימשיך לא תצליח להתחבא אחרי הסינר של פקידות הסעד חברותיך ולא מאמינה למלכודות שלך ושל קטי ברדה השקרנית וניפגש רק בבית משפט ונמשיך לפרסם
    זו רק ההתחלה מחר נציג תמונה של פ . ואף אחד לא יוכל לאמת לצאת החוצה .

  3. לורי said,

    נובמבר 2, 2008 בשעה 5:37 pm

    הורים יקרים,
    תזהרו מד"ר כלב יוסף, מבית חולים איכילוב. מדובר ברופא שמוציא חוות דעת בהתאם למי שמשלם לו את בדיקת המסוגלות ההורית. הוא בפירוש נוקט עמדה, על פי מה שמדווחת לו פקידת הסעד, כך שאם אתם לא בצד האהוד של פקידת הסעד, סביר להניח שחוות הדעת תהיה נגדכם.
    יש לי את חוות הדעת שלו, ואת החקירה שלו. בחקירה שלו הוא מכחיש את שכתב בחוות הדעת. הוא אומר "יכול להיות שניסחתי את זה לא טוב".
    אבא של הילדים שלי הגיע מסומם ושיכור לבדיקת המסוגלות ההורית. ד"ר כלב, לא דיווח על כך לבית המשפט, שמינה אותו כמומחה, לא דיווח לפקידת הסעד, לא דיווח למשטרת ישראל, כי האבא הזה נוסע בכביש כשהוא מסומם ושיכור.
    ד"ר כלב לא מצא לנכון להזכיר בכל חוות הדעת שלו, שהאבא הגיע מסומם ושיכור לבדיקת מסוגלות הורית. מה הוא כן עשה? הוסיף נייר אחד נוסף בסוף חוות הדעת, וכתב בו, שהוא מבקש להסתייג מהתנהגותו של אפרים בהשפעת הגראס. ד"ר כלב יוסף, נתן הסדרי ראיה נרחבים, משמורת משותפת לילדים עם אבא שלהם, כשהוא יודע שהאבא הזה עבריין, ישב בכלא, עוסק בסחיטה ואיומים. ד"ר כלב יוסף אמר בחקירה שלו, שלעשן סמים מסוג מריחואנה זה סם קל, שאין מתבגר שלא מתנסה בזה. אז זהו ידידיי, שה"מתבגר" במקרה הזה הוא אבא בן 48 שנים! אבא ל- 2 קטינים, שמעשן סמים מגיל 14. ד"ר כלב פסק שהאבא הזה לא זקוק לגמילה, כי מריחואנה זה סם קליל, ולא מדובר בקוקאין או הרואין.
    דרך אגב, פקידות הסעד מלשכת לב העיר תל-אביב, מכירות היטב את ד"ר כלב יוסף, מגיעות אליו למשרד, למסור דיווח על ההורים. ד"ר כלב הודה בכך בחקירה שלו.

  4. neliron said,

    נובמבר 2, 2008 בשעה 9:26 pm

    פקידות הסעד הפנו אותי ואת בעלי לד"ר כלב המזל שיעקב בן יששכר אמר לי שהוא משתף של הרווחה מזכיר הקיבוץ משמר השרון נדב באור אמר לי בשנת 2004 שאם אבקש עוד פעם להתקבל לחברות ואפנה לגורם כלשהו הוא ישלם כדי
    שיאשפזו אותי וכך יוציא ממני את הדירה ואת ילדי יזרוק למוסדות עכשיו אני מבינה למה לחצו כל השנים להיות בקשר עם הרווחה לא כדי לעזור אלא כדי לסלק אותי .
    ופקידות הסעד הרי יש להן את היכולת הכי קלה להרעיל אנשים בשקרים וברוע .
    גלית גרופר , זיוה דיאמנט ,מוטי וייס ,מרב אבו ,מיכל מילישטיין בוקובסקי אשת השופט נוער חברתו שלו רות בן חנוך .

  5. נובמבר 4, 2008 בשעה 7:22 am

    ד"ר בינדר גבריאלה מומחית בפסיכאטריה של הילד והמתבגר מ.ר 20036

    מ.ר.מ14117
    איבחון פסיכאטרי מ21.1.2008
    הנדון:ל…… 1999

  6. נובמבר 4, 2008 בשעה 10:48 am

    ל. בת 9 הגיעה לקלט חירום בפנימית "בית אפל " בתאריך 3.1.2008 לאחר שהתלוננה על אלימות של אמה כלפיה ולאחר שהאם תקפה (סתירה נהפכה לתקיפה){למרות שהילדה נחקרה מספר פעמים ואמרה שהאם לא מכה והתיק נסגר במשטרה }
    (הילדה סיפרה לאם על חקירה של המנהלת יפה נחמני מכפר הרואה והוכחה לכך העתק נחקרה עלידי רווחה וביה"ס במשך שנתיים .

  7. נובמבר 4, 2008 בשעה 10:53 am

    ל. הגיעה אליי היום לבדיקה פסיכאטרית בליווי עוו"ס מאיה .
    (אותה עוו"ס אמרה לאם מכאן הילדה לעולם לא תחזור הביתה .
    העוו"ס הסתירה מההורים תאונת דרכים שעברה הילדה על ידה ורק בזכות משטרת כפר סבא האם קיבלה את הפרטים הילדה לא נבדקה על ידי רופא רק על ידי אחות
    ונבדקה עלידי רופאה שבוע אחרי כדי להסתיר מידע זה מההורים .

  8. נובמבר 4, 2008 בשעה 4:09 pm

    רקע משפחתי:
    ל. היינה הבת הבכורה בין 4 ילדים להורים שמתגוררים בקיבוץ משמר השרון .
    האב בן 38 ,יליד הקיבוץ,מתואר כאדם פאסיבי ,בעל קשיים לימודים ורגשיים* (16 שנה לולן אב העושה הכל מאכיל ומחתל מבשל ומטפל באהבה בילדיו בשיתוף פעולה עם העם על אף הקשיים (קושי תקשורתי מול גורמים מרושעים המנסים לחבל במשפחתו ,מתבססים על איבחון הנעשה בשנת 97 ושיפוצים של הרווחה לטובת
    התעלמות מהאב בדיונים המשפטים לאלתר .)ולאחרונה נפגע בתאונת דרכים *(עבודה על מלגזה )במהלך עבודתו כנהג*(ניחוש עבד כעוזר ומחלק סחורה של משקאות לאחר שהקיבוץ -ומנהלו לעבודה מר איציק מילר כינה אותו בוגד ואילץ אחרי חצי שנה של התעללות לעזוב אחרי 14 שנות עבודה ביחד .
    אחרי הפציעה הקשה האב הוחזר לעבודתו כלולן .)
    האם בת 37 ,מתוארת כאישה אינטלגנטית ,אך בעלת קשיי למידה וקשיי ריכוז .
    (המידע מאבחון מקצועי שהעוו"ס אילץ את האם למסור על ידי בית המשפט לנוער כדי למנוע מהאם לצאת לעבודה האם שילמה מכספה על האיבחון אך העוו"ס מוטי וייס איים שאם לא תיתן לו יפנה לבית המשפט ויכח ממנה בכח את האיבחון .)
    הקיבוץ סירב לתת לאם ללמוד למרות בקשותיה במשך 9 שנים כדי שתוכל לפרנס את ילדיה כי אינה חברת קיבוץ רק ילדי חברים יכולים ללמוד והקיבוץ אף סירב
    למשפחה לצאת מהקיבוץ כדי שלא ישלמו להורים , ההורים פנו לישראל ויזל מהתקם
    לבוררות הקיבוץ סירב לכל ניסיון של המשפחה .)

  9. נובמבר 5, 2008 בשעה 9:34 am

    היא נוטלת את כל התפקידים בביתה (עקרת בית לקנאת הקיבוץ נקיון בישול חוגים עבודה בגינה משפצת צובעת כביסה )
    [ מתפקדת למופת ורק רווחה תקועה לאם בתחת מסרבת להניח לאם ומתערבת בכל נושא האם מצאה חוג לילדים הרווחה נדחפה ניסתה לשכנע את האם לוותר כדי להראות שהאם מזניחה – רווחת עמק חפר שקרנית ]
    ונוהגת להביע תסכול , כעס רב ואף אלימות כלפי גורמי קהילה (הכפשת האם והוצאת דיבה שם רע לאם רק בגלל שאינה חברת קיבוץ כדי לסלקה ממשמר השרון
    ניסיונות עקרים לשתול שמועות על ידי קיבוצניקים קנאים כי האם הגדילה את הדירה
    בכספה מ70 מ"ר ל120 מ"ר ואיתי מרגלית חברו הטוב של אהוד ברק ,נדב באור
    ורונן שמחה .)
    החל מ2006 {שימו לב בתחילת 2006 הפסיק העוו"ס מוטי וייס את העזרה למשפחה
    האם ביקשה לצאת לעבוד אך העוו"ס אמר לה שעדיף שתטפל בילדים והתנגד
    ליציאתה לעבודה כדי שתהיה כל חייה נשואה לרווחה שמדרדרת את המשפחה לחיי עוני תלות ו0 עזרה רק איומים והזנחה פושעת של רווחת עמק חפר .}
    היו דיווחים שהאם מכה את ל. בחגורה .(למרות שהילדה אומרת שלא היה ולא קרה
    באותה תקופה הורי האם התגרשו (סבא וסבתא והאם ניתקה קשר עם האב (הסבא )בגלל שהכה את האם והילדה שמעה שהסבא הכה את האם בילדותה בחגורה
    ומתוך זה החליט העוו"ס מוטי וייס להאשים את האם בגלל ניסיונה לנתק קשר עם עוו"ס שקרן ותחמן יש בידי האם הוכחות למעשיו )

  10. נובמבר 5, 2008 בשעה 9:47 am

    האם לא נפגשה מעולם עם ד"ר בינדר ולא דיברה איתה טלפונית כל האיבחון נעשה
    על בסיס מידע שקיבלה מהרווחה על ידי פקידות סעד הממחזרות מידע ועושות אבחון פסיכאטרי ממוחזר על חוות דעת ממוחזרת לטובת הרווחה האונסת וללא קשר למצב המשפחה או "טובת הילדה " רק רווחה אונסת להרוס משפחה לקחת את כל ילדיה לשבור את ההורים לקבל עוד תקנים וכסם לעוד פקידות סעד מושחטות
    ולהראות כמה הן דופקות חלשים עניים ושחורים וילדים חסרי אונים הכלואים בפנימיות הרווחה על ידי פקידות סעד חסרות רגש ומצפון רודפות אחרי משפחות חלשות והעולם שותק -זיוה דיאמנט , גלית גרופר מיכל מיליישטיין בוקובסקי
    מרב אבו מוטי וייס רות בן חנוך .

  11. נובמבר 5, 2008 בשעה 10:01 am

    שימו לב ! הד"ר בינדר לא נפגשה או שוחחה מעולם עם ההורים רק מיחזרה
    את דעות פקידות הסעד ניחושים של רווחה הוספה וניפוח ותוספת כמו מכה בחגורה
    כדי לזעזע שופטת המאמינה רק לרווחה שקרנית . לא היה ולא קרה אין אישפוזים
    אין סימנים אין עדיוות רק רווחה אונסת משפחה להיות בקשר כל החיים .

  12. נובמבר 5, 2008 בשעה 10:12 am

    ד"ר בינדר כותבת איבחונים ממוחזרים על איבחונים ישנים
    לדוגמה מתואר כאדם פאסיבי מאיבחון משנת 1997 למרות שמאז נישא הקים משפחה עובד 16 שנה יש לו 4 ילדים ומה שניכתב לפני שנים לא רלוונטי למיחזורה של ד"ר בינדר .

  13. נובמבר 5, 2008 בשעה 10:15 am

    ד"ר בינדר מעולם לא נפגשה עם ההורים כל איבחונה על סמך דעות וניחושים של רווחת עמק חפר ד"ר בינדר ממחזרת איבחונים לטובת הרווחה .

  14. נובמבר 7, 2008 בשעה 7:42 am

    ל. יש עוד 3אחים :נ בן 7 אובחן (כסובל){היחדים שסובלים הם הקנאים בקיבוץ על הטיפול בילד ויותר על הכסף וכל שנה מלשינם לביטוח לאומי שיפסיקו לעזור לאם לטפל בילדיה רק כי אינה מכניסה את הכסך לכיס הקיבוץ ומטפלת בילדיה (שיחה עם ביטוח לאומי על תלונה שהאם משתמשת בכסף למטרות לא ראויות )
    האם משתמשת בכסף לטיפול בילד מזון תרופות חינוך שיעורי שחייה הילד שוחה 3 שנים בזכות הכסף הגיע לשיפור גופני ותיקשורתי כל שנה האם פונה לביטוח לאומי
    בגלל תלונות מהקיבוץ והרווחה כדי ליאש את האם ולהוציא מהקיבוץ .
    השבוע נשלח מכתב האם עוד פעם תפסיק את העזרה כדי לחסוך למדינה ולהפקיר ילדים הזקוקים לעזרה יפורסמו קבלות הטיפולים לילד בקרוב

  15. נובמבר 7, 2008 בשעה 8:11 am

    לל. יש עוד 3 אחים :נתנאל בן 7 , אובחן כסובל(בכלל לא סובל רק הרווחה סובלת
    המדינה לא תומכת בנכים ידוע לי על נכים רבים שילדיהם נלקחו מהם רק בגלל נכותם מותר רק לאשכנזים ועובדי רווחה לגדל ילדים אם אתה שונה בצבע עור מוצאקיבוץ רק ללבנים .דעות בחרתי לליכוד קיבלתי יריקה מדלית וחרם אני מסומנת

    גזענות במיטבה יש לי חלום ילדים לא יהיו בפנימיות -חופש לילדים זכות הציבור לדעת מה קורה לכלואי הפנמיות למה אסור להחזיק טלפון לילדי פנימיות למה להעביר ילדה 4 פעמים .)
    {גם לבעלי נכות קלה או קשה זכות לחיות ולגדל ילדים .}

    מתסמונת אספרגר (האם טיפל בילד מגיל 9 במכון להתפתחות הילד למרות ניסיונות הקיבוץ להפסיק לטפל בילד והערמת מכשולים האם טיפלה בילד 7 שנים
    הילד לומד בבית ספר רגיל בכתה קטנה ומשולב לכתה רגילה )
    ולומד בחינוך מיוחד .(שקר הרווחה לבית המשפט כדי להראות רק שלילי על המשפחה למרות שעלפי בדיקה משפחתית התגלו מספר רב של בנים עם תסמונת אספרגר ליקוי קל שעם העזרה הנכונה מצילחים מאוד ולא מזניחים אותם כמו הקיבוץ משמר השרון בעל מספר רב של תאונות מראות על מצבו העגום בחינוך האחראיות
    רבקה ליבנה (אין לה בכלל תואר בחינוך ושרה גוברמן המסתירה את התעללות
    של פסיכולוגית ידועה בילדיה .
    ילד נהרג כננכנס בדלת זכוכית , ילד טבע בבבריכת דגים ,תינוק נמצא מחוץ לבית תינוקות לבדו ,מטפלת צורחת על תינוקת לישון בכוח ,אלימות בעיקר ילדי ג' ועוד ועוד

  16. נובמבר 7, 2008 בשעה 8:28 am

    א. בן 5 ,ילד רזה מאוד (עבר לפני שנה ניתוח שקדים ושקד שלישי ){אחרי חתימת המשפחה לוותר על שיפוץ בקיבוץ כדי לא לשפר את תנאי המחיה אלא לעצור ולסלק את האם מדירת הבעל באונס אחרי לידה הגיעה לילך פנחסי בראשות זיוה דיאמנט
    וגלית גרופר אחרי איומים הוחתמו בכוח לאלץ את האם על ידי עמית רונן ולילך פנחסי שאם לא אחתום יקחו את ילדינו (4 ילדים הגרים ב30 מ"ר כדי לוותר על הבית ולייאש את האם ההורים הבינו שאין כוונה לשפץ את הדירה אחרי שנתיים שהוחזקו
    בתת תנאים ב30 מ"ר ובאונס לעזוב ואיומים אם לא תעזבו לא נניח לכם .
    משפחה נשלחת לרחוב בגלל קיבוץ גזעני ונקמן .}שסבל מקשיי אכילה (שקדים )ולפני שנה נחנק מנקנקיה (שבוע אחרי החתימה נמשכו האיומים לעזוב את הקיבוץ
    ואלא שמות העמותות שידעו על המקרה

  17. נובמבר 7, 2008 בשעה 8:42 am

    אלוט המתעלמת בעצמה היא אירגון רווחה.
    ק.ש.ר אירגון שעזר לאם למצוא גן מתאים לילד נ. למרות סירוב חינה קורן אחראית חינוך עמק חפר חברתו של נדב באור בוועדת השמה למצוא לילד מסגרת מתאימה
    כדי לעצור את התקדמותו ולהאשים את האם האם פנתה לגן מתאים והקיבוץ – שרה גוברמן אחריאית הגנים התנגדה עם חברתה רבקה ליבנה ורצתה לטפל בו רק בעזרתה למרות שאינה יודעת מה זה אספרגר .(יש בידי האם הוכחות למקרה ועדים )
    עמותת ידיד יודעת על המשפחה וסבלה הרב.
    עמותת אהדה היודעת על המקרה
    עמותת מעורבות שטיפלה במשפחה משנת מתחילת 06
    הפקולטה המשפטית של בר אילן .
    הפקולטה המשפטית ירושלים

    בין העמותות נשלחו מכתבים ופניות לעזרה כי הקיבוץ והרווחה מאימים לקחת את כל ילדי המשפחה רק בגלל שהאם לא חברה ונוקמים בילדינו .

  18. נובמבר 7, 2008 בשעה 9:20 am

    וחייו ניצלו בנס {על ידי האמא טיפול מהיר והנשמה אוקי ינאי נסיעה לאחות , רונית ממד"א על הסבר והדרכה להצלת הילד (מד"א נתניה )והאחות עליזה הגדולה מכל
    שבשיתוף פעולה עם האם הצילו את הילד ולמרות זאת האם נחשבת אמא מסוכנת
    אמא שהצילה את ילדה (נמרה כפי שהסבא קורא לה מסוכנת לביתה הכלואה בנרדים.)או להיפך רווחה הנוקמת באם בעזרת ילדיה ולא מצליחה לאנוס אם ולהשתיק על רצונה של עמק חפר לסלק משפחה ולשבור ללא אבחנה כדי להראות למשפחה מי יותר חזק.}
    רונאל בת שנתיים.(הבקשה של האם מעובד סוצאילי גן לילדה לא טופל האם סידרה לידה מסגרת גנית ושילמה מכספה 7900 בצ'ק לעומת 0 עזרה של העוו"ס מוטי וייס
    המאיים ומזניח את המשפחה ואילץ את האם לעבור לעיר אחרת .)(יש הקלטה )

    המשפחה גרים בתנאים סביבבתיים וכלכליים קשים ביותר (האם משלמת על 4 ילדיה חינוך מזון בריאות וחוגים ולא משתמשת בשום דבר השייך לקיבוץ משלמת מיסים פי 2 מחבר קיבוץ היורדים ממשכורת הבעל ועדיין נרדפת על ידי הרווחה והקיבוץ משמר השרון השתמשו במרצפות וקרמיקה ללא אישור ההורים ונאנסו בכוח
    לשיפוץ על ידי הקבלן בסירוב הקיבוץ לאפשר למשפחה לשפץ בכספה ולאנוס
    את המשפחה לשפץ רק עלידי הקבלן של הקיבוץ המזכיר נדב באור סירב לתת למשפחה פרטים ועליוות כדי להוציא ממנה מידע כמה כסף יש למשפחה
    ובעזרת המידע סירב עשרות פעמים לכל תוכנית לשיפוץ כדי להוציא את המשפחה על ידי התעללות רבת שנים .(בידי האם מסמכים המוכיחים מידע זה )
    ונעזרת מעט ע"י הוריו של האב ואמה של האם .(מידע זה נשאל על ידי העווס מוטי וייס המוכיח שד"ר בינדר ממחזרת אינה בעלת דעה ומסתמכת על דעת העוו"ס –
    רווחה מזמינה איבחון המתאים לרצונותיה להכפשת האם ומתבססת על דעות חברותיה העווסיות ופקידות הסעד {איבחון בהזמנה}

  19. שרה said,

    נובמבר 8, 2008 בשעה 8:23 am

    למה לא כותבים על דוקטור לאופר היתי מעוניינת לדעת!!!
    מפנים מבתי משפט מפנים… אליו ודורשים תשלום מראש של 15000שח מזומן!!
    יום לפני הפגישה הוא מבקש עוד 7500שח מזומן שאין לי!!! אבל מכיוון שאני רוצה את הילדים וחייבת לבקשתי בכדי להוכיח מסוגלות הורית אני מבקשת הלוואה!!
    ואז הוא שואל שאלות כמו שאלות של ראיון עבודה/גיוס/על הורי ילדותי השכלתי
    תפקידדי בצבא תפקיד אימי כאשר ראה שהמשפחה אינטלקטואלית ללא רבב
    לקח את כל מה שכתבו במשרד הרווחה שבגלל זה הגעתי אליו מרצוני,,,
    והעתיק כמעט כלשונם/הנחיתם/וכן כל מה שהשקרים שבעלי אמר לו ללא ביסוס
    או בדיקה !!אבקש מכל מי שנפגע ממנו להתקשר לכל בו טק,,או 0507505289

  20. חושבת said,

    נובמבר 8, 2008 בשעה 8:30 am

    הפסיכיאטר לאופר ידוע כאדם שמעתיק מסמכים מאחרים, אבחנות רבות שלו מבוססות על העתקה ממסמכי אבחנות קודמים. גם שופטים העבירו עליו בקורת על כך, את לא היחידה.

  21. neliron said,

    נובמבר 8, 2008 בשעה 3:49 pm

    גם ביתי עברה שלושה בדיקות על ידי ד"ר לאופר האיש הזקן הזה דחף לביתי תרופות בלב הדסים עד ליום זה איני יודעת מה היא מקבלת צרי איתי קשר דחוף
    אנו חייבות כי לי אין מידע עליו חוץ מאיבחון אחד והוא מפורסם באתר למען עתיד ילדינו אחרי שאפרסם את כל שקריה של בינדר עם הערותי על שקריה והעתקה ומיחזור מאבחנות קודמות אפרסם גם את כל שקריו של לאופר , פשוט שקרים והעתקה לטובת החזקת הילדה עוד שנה מחוץ לבית .באיבחון של לאופר המזדקן
    אחרי שביתי ביקשה לחזור הביתה מספר פעמים אמר בסוף האיבחון שבביקור האחרון לא ביקשה לחזור הביתה הייתכן שבכל שיחת טלפון ומכתבים מתחננת לחזור הביתהובכל זאת מחליט להעביר אותה לפנימיה רביעית בחצי שנה
    ומתעלם מכל בקשותיה ואומר שלא ביקשה בפגישה בפגישה האחרונה .
    חיבים להמשיך ולחשוף את עוולות המתעללים ולכתוב את שקריהם בעיולם שם על
    שקריהם להצלת ילדי ישראל בידי רווחה פושעת המסלפת משקרת ולהמשיך לפרסם את שמות משטפי הפעולה עם הרווחה מול משפחות וילדים .האיבחון ופרטיו מפורסמים באתר למען עתיד ילדינו .


כתיבת תגובה